TikTok spouští novou platformu pro hudební akvizice a partnerství
Kontroverzní video sociální síť TikTok se chce stát také investorem v hudebním průmyslu.
Sociální síť pro krátké videa spustila tým pro investice do hudebního obsahu, který má analyzovat a realizovat potenciální obchody.
Jako první o tom informoval Music Business Worldwide. TikTok v současné době najímá pro nové oddělení investiční vedoucí a strategické manažery se sídlem v USA, přičemž každý popis nabízené práce odhaluje podrobnosti o zájmu společnosti o nákup globálních hudebních subjektů.
"Tým TikTok Music Content Investment Team je nově vytvořený tým, který se zaměřuje na partnerství nebo akviziční příležitosti v prostoru hudebního obsahu na globální úrovni," stálo v pracovních inzerátech. "Vyhodnocování příležitostí na trhu, realizace partnerských nebo akvizičních projektů, provádění podrobné finanční analýzy a ocenění hudebního obsahu a souvisejících aktiv" jsou součástí specifikací práce. Cílem je podle příspěvků "formovat budoucnost hudebních podniků TikTok".
Není zřejmé, o jaký druh společností má TikTok zájem. Publikování, technologie a živé akce by mohly být žádanými sektory vzhledem k jejich růstu.
Vývoj je dalším důkazem touhy TikTok rozšířit svůj obchodní model. V roce 2022 společnost spustila svůj vlastní nástroj pro distribuci hudby, který vyplácí licenční poplatky umělcům, když jsou jejich melodie použity v aplikaci. Ve stejném roce se objevily spekulace kolem streamovací aplikace TikTok poté, co mateřská společnost ByteDance podala žádost o ochrannou známku pro nástroj, který by uživatelům umožňoval nakupovat, přehrávat, sdílet a stahovat hudbu.