Vychází kniha o černošské hudbě v Británii
Nová kniha od Liverpool University Press představí sbírku esejů nazvanou Black Music in Britain in the 21st Century.
Editoval ji kurátor Dr. Monique Charles s Dr. Mary Gani. Kniha pokrývá historii, estetiku a politiku žánrů, jako je dub, UK garage, grime, jazz a lover's rock. Je to první akademická sbírka věnovaná současné černé britské hudbě.
"Když přemýšlíme o černošské britské hudbě 21. století, myslíme na zjevnější žánry, jako je grime a dril," řekla pro Resident Advisor Charles, který je odborným asistentem sociologie na Chapmanově univerzitě v Kalifornii. "Existují však dědictví, která tyto starší žánry nesly před 21. stoletím a byly přenešené do století 21. Některé žánry získaly obrodu mezi novou generací, jako je jungle a jazz, zatímco jiné se nadále vyvíjejí," dodala Monique Charles.
Pokrytí těchto žánrů má pro Charlese akademický i osobní úhel pohledu. "Když jsem vyrůstala v Británii, bylo zřejmé, že mezi hudbou v mainstreamových prostorech a hudbou, kterou poslouchám a kterou jsem si užívala, byl zjevný rozdíl, stejně jako obrovský rozdíl v hudbě vyučované ve školách. Takže tato kniha měla nakonec vytvořit něco, co pro mě nebylo v dětství k mání," řekla Charles.
Akademici se dříve zdráhali plně přijmout britské žánry jako grime, dril a dubstep a vždy je umisťovali do vztahu k jejich severoamerickým ekvivalentům. I když se to pomalu mění, zůstávají strukturální překážky pro studenty, kteří se zajímají konkrétně o černošskou britskou hudbu.
Dokument je rozdělen do tří sekcí - "Hudba diaspory a Černý Atlantik", "Černá britská hudba 21. století" a "Sociálně-politické a ekonomické otázky". Akademické eseje pro projekt dodalo 15 autorů.